Szukasz czegoś?

Wciśnij enter aby wyszukać wpisaną frazę.

NASZA KONCEPCJA

 

 

 

RÓŻNORODNOŚĆ jako kluczowym element rozwoju

 

Wierzymy, że fundamentem każdej aktywności powinna być przyjemność, która z czasem może zamienić się w pasję!

Koncepcję naszego szkolenia juniorów oparliśmy na kanadyjskim modelu LTAD (Long Term Athlete Development).

 

Dzieci, które cz​​erpią przyjemność z treningów, z większym entuzjazmem podchodzą do sportu, uczą się przez zabawę, zdobywają niezbędne umiejętności i budują fundamenty swojej przyszłej sprawności fizycznej. Zabawa i radość na stoku to nie tylko klucz do opanowania technik narciarskich, ale też sposób na zbudowanie zdrowej relacji z ruchem i pozostanie w sporcie przez całe życie!

 

Zachęcamy do zapoznania się z:

 

Przeczytaj poniżej jak wdrażamy standardy LTAD na naszych wyjazdach w zależności od kategorii wiekowej.


 

 

AKTYWNY START

 

 

 

Wiek: dzieci od 3-6 lat

Poziom jazdy: 

  • JAZDA PŁUŻNA, POCZĄTEK JAZDY RÓWNOLEGŁEJ W ZEŚLIZGU oraz  NIEPEWNA JAZDA RÓWNOLEGŁA ZEŚLIZGIEM, dzieci są w stanie same zjechać ze łatwego stoku i się na jego końcu zatrzymać oraz zmienić kierunek


Założenia:

  • Rozwijanie podstawowych umiejętności ruchowych i nawyków aktywności fizycznej
  • Zabawę traktujemy jako kluczowy element aktywności fizycznej!
  • Próbujemy jak największej liczby aktywności na każdym sprzęcie i na każdym podłożu
  • Dostosowujemy program do indywidualnego tempa nauki dziecka

Proporcje aktywności:

  • Spontaniczne zabawy inicjowane przez dzieci: 75%
  • Zabawy rozpoczynane i sterowane przez trenerów: 25%

Cele szkolenia:

  • Nauka umiejętności lokomocyjnych: 50%
  • Nauka umiejętności kontroli ciała: 30%
  • Nauka umiejętności manipulacji sprzętem: 20%

Nasze szkolenie:

  • Podążamy za narciarską ciekawością dzieci przekazując im w trakcie zabawy nowe umiejętności
  • Dajemy potrzebny czas na oswojenie się ze sprzętem, stokiem, grupą, pogodą i otoczeniem
  • Rozwijamy zdolność równowagi jeżdżąc w różnym terenie o różnym nachyleniu (w tym po płaskim)
  • Robimy mało ćwiczeń technicznych nie będących zabawą
  • Po nartach jeździmy na łyżwach, chodzimy na place zabaw,rozwijamy zainteresowanie górami poprzez warsztaty plastyczne i edukacyjne

 

 

BUDUJEMY FUN-DAMENTY

 

 

 

Wiek:

  • dziewczynki 6-8 lat;
  • chłopcy 6-9 lat

Poziom jazdy:

  • ŚREDNIOZAAWANSOWANY -  JAZDA RÓWNOLEGŁA ZEŚLIZGIEM, NIEŚMIAŁE POCZĄTKI KRAWĘDZI, swobodne stanie na nartach, jazda w różnych warunkach

Założenia:

  • ZALECAMY UPRAWIAĆ POZA NARCIARSTWEM JESZCZE 2 INNE DYSCYPLINY!
  • Ciągle rozwijamy umiejętności ruchowe, nastawiając się na zaangażowanie i dobrą zabawę
  • Wprowadzmy proste zasady zajęć i etykietę sportową
  • Tworzymy dzieciom okazję do grywalizacji bez nacisku na wynik

Proporcje aktywności:

  • Spontaniczne zabawy inicjowane przez dzieci: 50%
  • Zabawy rozpoczynane i sterowane przez trenerów: 35%
  • Ćwiczenia, wskazówki od trenera: 15%

Cele szkolenia:

  • Nauka umiejętności lokomocyjnych: 40%
  • Nauka umiejętności kontroli ciała: 30%
  • Nauka umiejętności manipulacji sprzętem: 30%

Nasze szkolenie:

  • Opiekujemy się grupą na stoku w trakcie swobodnej, luźnej jazdy mając oko na ich technikę
  • Budujemy FUNDAMENT sprawności np. jeżdżąc na jednej narcie, bawiąc się na płaskim, jeżdżąc w różnym terenie
  • Wprowadzamy ćwiczenia mające na celu poprawę pozycji na nartach w różnych warunkach np. w świeżym śniegu lub nieprzygotowanym stoku
  • Organizujemy zabawy w formie wyścigów par lub przejazdów wyznaczonym torem po płaskim i lekko nachylonym stoku
  • Po nartach jeździmy na łyżwach, gramy w gry zespołowe, organizujemy zabawy terenowe i chodzimy na slacku

 

 

 UCZYMY SIĘ TRENOWAĆ

 

 

 

Wiek:

  • chłopcy od 9 lat do początku okresu dojrzewania
  • dziewczynki od 8 lat do początku okresu dojrzewania

Poziom jazdy:

  • ŚREDNIOZAAWANSOWANY - RAZ NA KRAWĘDZIACH, RAZ W ZEŚLIZGU oraz NIEPEWNA JAZDA NA KRAWĘDZIACH, PRACA NAD TECHNIKĄ (TYCZKI OKAZJONALNIE)


Założenia:

  • WPROWADZENIE SPECJALIZACJI (zarówno w narciarstwie jak i pozostałych 2 trenowanych dyscyplinach)

Proporcje aktywności:

  • Zabawy rozpoczynane i sterowane przez trenerów: 70% (w tym aktywności w formie zabawy)
  • Elementy rywalizacji: 30% (w tym trening specyficzny pod rywalizację)

Cele szkolenia:

  • Umiejętności techniczne: 30%
  • Umiejętności taktyczne: 30%
  • Przygotowanie fizyczne: 30%
  • Umiejętności mentalne: 10%

Nasze szkolenie:

  • Budujemy świadomość sportową dotyczącą wpływu naszego przygotowania na wynik sportowy
  • Dalej rozwijamy zdolności motoryczne wprowadzając większą specjalizację ćwiczeń
  • Uwzględniamy w zajęciach różnice w rozwoju fizycznym, psychologicznym i emocjonalnym dziecka
  • Bierzemy udział w sprawdzianach w celu zdobywania doświadczenia, z minimalnym naciskiem na wyniki
  • Poznajemy podstawy taktyki i przygotowania mentalnego

 

TRENUJEMY, BY BYĆ ZAWODNIKIEM

 

 

 

Wiek (okres dojrzewania)

  • ok. 11-15 lat dla dziewcząt
  • 12-16 lat dla chłopców

Poziom jazdy:

  • DOBRA JAZDA NA KRAWĘDZIACH, PRACA NAD TECHNIKĄ (TYCZKI OKAZJONALNIE)

Założenia:

  • UPRAWIANIE DWÓCH DYSCYPLIN SPORTU!

Proporcje aktywności:

  • Główna dyscyplina sportowa: 66%
  • Druga dyscyplina sportowa: 33%

Cele szkolenia:

  • Umiejętności techniczne: 30%
  • Umiejętności taktyczne: 30%
  • Przygotowanie fizyczne: 10%
  • Umiejętności mentalne: 20%

Nasze szkolenie:

  • Rozwój technicznych umiejętności i zdolności fizycznych, z naciskiem na specjalizację
  • Rozwijanie umiejętności życiowych i przygotowanie mentalne (tolerancja, zaufanie, pewność siebie, integracja)
  • Rywalizacja w odpowiednich dla wieku i umiejętności zawodach 
  • Nastawienie się na mobilność w związku z wyzwaniem dużego wzrostu
  • Praca nad fundamentami sprawności (próbowanie nowych dyscyplin sportu, zamiast ciągłego treningu jednej dyscypliny)

 

 TRENUJEMY DO ZAWODÓW

 

 

 

Wiek:

  • późniejszy okres dojrzewania

Poziom jazdy:

  • JAZDA SPORTOWA NA KRAWĘDZIACH, trening na tyczkach, ćwiczenia nastawonie na poprawę najsłabszych punktów w technice, ciągła praca nad fundamentami jazdy i równowagą, by dzieci mogły podświadomie utrzymywać swobodnie równowagę niezależnie od warunków i nachylenia stoku, 

Założenia:

  • WYBÓR JEDNEJ DYSCYPLINY SPORTU

Proporcje aktywności:

  • Trening: 40%
  •  Rywalizacja: 60% (w tym trening specyficzny pod rywalizację)

Cele szkolenia:

  • Umiejętności techniczne: 20%
  • Umiejętności taktyczne: 40%
  • Przygotowanie fizyczne: 30%
  • Umiejętności mentalne: 10%


Nasze szkolenie:

  • Rozwój umiejętności specyficznych dla danej dyscypliny, z większym naciskiem na wyniki i rywalizację.
  • Cykliczny udział w zawodach z nastawieniem na wysokie miejsce w generalce

 

TRENUJEMY, BY WYGRYWAĆ

 

 

Wiek:

  • wiek seniorski 18+

Poziom jazdy:

  • mistrzowski

Założenia:

  • KONTYNUACJA TRENOWANIA WYBRANEJ DYSCYPLINY na możliwie najwyższym poziomie rywalizacji

Proporcje aktywności:

  • Trening: 30%
  • Rywalizacja: 70% (w tym trening specyficzny pod rywalizację)

Nasze szkolenie:

  • Skoncentrowane na osiąganiu wyników sportowych na arenie międzynarodowej
  • Maksymalizacja osiągnięć sportowych na poziomie światowym
  • Utrzymanie równowagi między treningiem a regeneracją
  • Utrzymanie formy mistrzowskiej przez lata
  • Odnalezienie się w roli lidera